SĄD NAJWYŻSZY STAJE PO STRONIE KREDYTOBIORCY Z GETIN NOBLE BANK S.A.

GETIN NOBLE BANK S.A. – SĄD NAJWYŻSZY ZNOWU STAJE PO STRONIE KREDYTOBIORCY!

Dziś informujemy Państwa o kolejnej sprawie wygranej przez naszych Klientów (z skromnym udziałem naszej kancelarii adwokackiej) w Sądzie Najwyższym.

Getin Noble Bank S.A. pozwał naszych Klientów z wypowiedzianej umowy kredytu w roku 2017. Jako podstawę pozwu podawał to, że umowa oczywiście była ważna, Klienci nie spłacali rat, więc bank wypowiedział umowę i z tego tytułu żąda spłaty całego zadłużenia. W odpowiedzi na pozew podnieśliśmy kwestię nieważności umowy oraz szereg innych naruszeń, na skutek czego Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił w całości powództwo. Bank zaskarżył ten wyrok do Sądu Apelacyjnego w Warszawie, który zdecydował się uchylić wyrok do ponownego rozpoznania wskazując, że Sąd Okręgowy winien z urzędu zbadać, czy przypadkiem bankowi nie należy się chociaż część pieniędzy z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia (różnicy pomiędzy wypłaconym kapitałem, a spłaconym świadczeniem).

Zaskarżyliśmy ten wyrok do Sądu Najwyższego wskazując, że bank nigdy nie podnosił takiego roszczenia i że opierał się wyłącznie o wypowiedzianą umowę kredytu, która naszym zdaniem (jak i zdaniem sądów obu instancji) była w całości nieważna. Natomiast sąd jest związany także podstawą faktyczną pozwu i nie może zasądzać roszczeń z innych tytułów niż wskazane przez profesjonalnego pełnomocnika. Sąd Najwyższy w całości przyznał nam rację wskazując, że Sąd Apelacyjny winien ograniczyć się do roszczenia wprost wskazanego w pozwie. Tym samym naszym zdaniem Sąd Apelacyjny oddali teraz pozew w całości uznając umowę za nieważną i nie mogąc zasądzić roszczenia z innego tytułu.

Co więcej, wobec powyższego naszym zdaniem nawet roszczenie o zwrot samego kapitału. już się przedawniło, jako że podnieśliśmy zarzut nieważności umowy jeszcze w 2017 roku. Można więc uznać, że przedawnienie nastąpiło w 2020 roku.

Sprawę prowadzili adw. Karolina Pilawska i adw. Andrzej Zorski.

Kredyty frankowe do ważna część naszej codziennej dzałalności. Pomoc Frankowiczom świadczymy już od 2016 roku. O naszych sukcesach przeczytasz TUTAJ.

Aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami prawnymi, poradami oraz artykułami dotyczącymi ochrony Twoich praw, zachęcamy do śledzenia naszej kancelarii adwokackiej na Facebooku. Regularnie publikujemy tam aktualności oraz praktyczne wskazówki, które mogą pomóc Ci w codziennym życiu i w sytuacjach prawnych, takich jak kredyty frankowe. Kliknij TUTAJ i dołącz do naszej społeczności na Facebooku, aby nie przegapić żadnych nowości!

Getin Noble Bank S.A.Getin Noble Bank S.A.Getin Noble Bank S.A.Getin Noble Bank S.A.Getin Noble Bank S.A.