UMOWA KREDYTU INDEKSOWANEGO KURSEM CHF ZAWARTA Z BANKIEM MILLENNIUM S.A. NIEWAŻNA

umowa kredytu chf nieważna

KOLEJNY SUKCES!

Najnowsze wieści z frankowo – bankowego frontu wojennego. Tym razem pada umowa kredytu zawarta przez naszych Klientów z Bankiem Millennium S.A.

Z radością informujemy, że w dniu 17 czerwca 2021 roku Sąd Okręgowy w Warszawie, XXIV Wydział Cywilny, w osobie SSO Moniki Dominiak wydał wyrok w sprawie naszych Klientów przeciwko Bankowi Millennium S.A., w którym:

1. ustalił, że umowa kredytu indeksowanego kursem CHF z 2008 roku jest nieważna,
  2. zasądził na rzecz naszych Klientów od Banku Millennium S.A. łącznie kwoty: 117.752,21 PLN i 12.717,95 CHF wraz z ustawowymi odsetkami za czas opóźnienia,
  3. obciążył Bank Millennium S.A. kosztami procesu w całości.

Sędzia Monika Dominiak krótko uzasadniając swoją decyzję wskazała, że umowa kredytu Banku Millennium S.A. jest:

• sprzeczna z art. 69 ust. 1 ustawy Prawo bankowe,
  • sprzeczna z zasadą oznaczoności świadczenia, ponieważ inna kwota została wskazana w umowie kredytu i udostępniona kredytobiorcom w PLN, a inna przeliczona przez bank i określona w CHF,
  • sprzeczna z zasadą swobody umów, ponieważ bank miał swobodę w ustalaniu kursów, zaś kredytobiorcy nie mieli żadnego wpływu na sposób ustalania tych kursów i możliwość ich weryfikacji.

Sygn. akt: XXIV C 1219/17.

Zobacz wyrok z uzasadnieniem >>

nieważna umowa kredytu frankowego zawarta przez naszych Klientów z Bankiem Millennium S.A.