PRAWOMOCNA WYGRANA Z BANKIEM MILLENNIUM S.A.

5/5 - (Ilość ocen: 1)

PRAWOMOCNA WYGRANA Z BANKIEM MILLENNIUM S.A. W SĄDZIE APELACYJNYM W WARSZAWIE 👏 👏 👏

Dziś Sąd Apelacyjny w Warszawie, VI Wydział Cywilny, SSA Jolanta Pyźlak, wydał wyrok w sprawie z powództwa naszych Klientów przeciwko Bankowi Millennium S.A., sygn. akt VI ACa 457/23, wydał PRAWOMOCNY i WYKONALNY WYROK, w którym ODDALIŁ W CAŁOŚCI APELACJĘ BANKU MILLENNIUM S.A. od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, IV Wydział Cywilny, sygn. akt IV C 11417/19, SSO Magdalena Kubczak, z dnia 30 września 2022 roku, w którym Sąd I instancji:

✅ zasądził od Banku Millennium S.A. w Warszawie na rzecz naszych Klientów kwotę 187.307,39 PLN z ustawowymi odsetkami za opóźnienie od 30 maja 2020 roku do dnia zapłaty,
✅ zasądził od Banku Millennium S.A. w Warszawie na naszych Klientów kwotę 6.417,00 PLN tytułem kosztów procesu.

Ponadto tytułem kosztów postępowania apelacyjnego Sąd Apelacyjny zasądził od Banku Millennium S.A. kwotę 4.050,00 PLN wraz z ustawowymi odsetkami za opóźnienie od dnia uprawomocnienia się rozstrzygnięcia.

Na dzień wyroku II instancji odsetki ustawowe za opóźnienie wynoszą 71.275,61 PLN.

Sprawa dotyczyła kredytu Umowy kredytu frankowego zawartej w 2007 roku, która w 2019 roku została wykonana, tj. kredyt frankowy został całkowicie spłacony przez kredytobiorców.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd Apelacyjny wskazał, że:

🎯 apelacja Banku Millennium S.A. jest niezasadna i że podziela ustalenia faktyczne i decyzje procesowe Sądu I instancji,
🎯 klauzule indeksacyjne zawarte w Umowie kredytu rażąco naruszają interesy konsumentów i dobre obyczaje,
🎯 abuzywna jest klauzula ryzyka kursowego, ponieważ ryzyko w całości zostało przerzucone na konsumentów, jak i klauzula spreadowa, na podstawie której bank uzyskiwał dodatkowe dochody,
🎯 brak jest możliwości zastąpienia klauzul przepisami dyspozytywnymi, czego skutkiem jest nieważność Umowy kredytu,
🎯 zarzut zatrzymania nie może być uwzględniony w świetle orzeczeń TSUE i SN, Bank może dokonać potrącenia.

WYROK JEST PRAWOMOCNY I WYKONALNY.

Sprawę do sukcesu z ramienia naszej Kancelarii prowadziła adw. Karolina Pilawska.