PIERWSZY PRAWOMOCNY WYROK W NOWYM BIURZE 🥳🥳🥳

5/5 - (Ilość ocen: 2)

Przeprowadzka naszego biura jeszcze trwa, ale my nie zwalniamy tempa. Wśród kartonów mec. Karolina Pilawska odbyła dziś zdalną rozprawę apelacyjną przed Sądem Apelacyjnym w Warszawie w sprawie naszego Klienta przeciwko mBank S.A., sygn. akt I ACa 117/23.

Po rozprawie Sąd Apelacyjny w Warszawie, I Wydział Cywilny, SSO Iwona Grzegorzewska, wydał wyrok, w którym utrzymał w mocy wydany w dniu 28 czerwca 2022 roku przez Sąd Okręgowy w Warszawie, XXVIII Wydział Cywilny, SSO Aleksandra Orzechowska, sygn. akt XXVIII C 6937/21, wyrok, w którym Sąd I instancji:

✅ ustalił, że Umowa kredytu indeksowanego kursem CHF z 2008 roku jest NIEWAŻNA,
✅ zasądził na rzecz Powoda kwotę 324.492,33 PLN,
✅ obciążył mBank S.A. kosztami procesu w całości (11.817,00 PLN).

Sąd II instancji obciążył mBank S.A. kosztami procesu za II instancję w całości i zasądził odsetki ustawowe za czas opóźnienia od dnia 30 lipca 2021 roku (doręczenie odpisu pozwu) do dnia 15 marca 2023 roku (podniesienie zarzutu zatrzymania).

Najlepszy fragment ustnych motywów rozstrzygnięcia odnosił się do wskazania przez Sąd II instancji, że brak jest możliwości zastąpienia kwestionowanych postanowień umownych innymi (np. zapisami prawa wekslowego czy kursem średnim NBP) i że brak sankcji dla przedsiębiorcy sprawiałby, że banki w dalszym ciągu zamieszczałyby w umowach z klientami klauzule niedozwolone, a jedyną konsekwencja byłoby to, że w miejsce klauzul niedozwolonych wstępowałyby postanowienia uczciwe.

Pozew w sprawie wpłynął do Sądu 8 czerwca 2021 roku, co oznacza, że sprawa w I i II instancji trwała niecałe 2 lata. Na warunki warszawskie – ekspres 🔥🔥🔥

WYROK JEST PRAWOMOCNY I WYKONALNY.

Dziś także urodziny świętuje nasza wspaniała współpracowniczka mec. Emilia Tomanek, której życzymy dalszych sukcesów – zarówno na polu prywatnym, jak i zawodowym 🎂💐🍾🥂