KOLEJNY WYROK I ZNOWU PADA UMOWA MBANK S.A. 馃敟馃敟馃敟 S膭D ZAS膭DZA KREDYTOBIORCOM 1.700.000,00 PLN 鉂楋笍鉂楋笍鉂楋笍

KOLEJNY WYROK I ZNOWU PADA UMOWA MBANK S.A.
Udost臋pnij:
Oce艅 ten wpis!

Z nieskrywanym zadowoleniem donosimy o kolejnym聽 wyroku naszej Kancelarii dot. umowy kredytu indeksowanego kursem CHF zawartej przez naszych Klient贸w z mBank S.A. z siedzib膮 w Warszawie.

S膮d Okr臋gowy w Warszawie, IV Wydzia艂 Cywilny, SSO Monika W艂odarczyk, w dniu 20 maja 2022 roku, w sprawie o sygn. akt IV C 2036/21 z pow贸dztwa naszych Klient贸w przeciwko mBank S.A. z siedzib膮 w Warszawie wyda艂 wyrok, w kt贸rym:

馃搶ustali艂, 偶e Umowa kredytu zawarta przez naszych Klient贸w w styczniu 2008 roku jest niewa偶na,
馃搶 zas膮dzi艂 na rzecz naszych Klient贸w 1.725.317,21 PLN wraz z ustawowymi odsetkami za czas op贸藕nienia od 15 dnia po dor臋czeniu odpisu pozwu a偶 do dnia zap艂aty,
馃搶 obci膮偶y艂 mBank S.A. kosztami procesu w ca艂o艣ci i zas膮dzi艂 kredytobiorcom 15.000,00 PLN.

W ustnym motywach rozstrzygni臋cia S膮d wskaza艂:

鉁 Powodowie maj膮 interes prawny w 偶膮daniu ustalenia niewa偶no艣ci umowy kredytu,
鉁 Bank mia艂 dowolno艣膰 w kszta艂towaniu kursu CHF 鈥 przy uruchomieniu kredytu i przy sp艂acie, za艣 twierdzenie, 偶e by艂 to kurs rynkowy nie ma 偶adnego znaczenia dla oceny roszcze艅 kredytobiorc贸w,
鉁 Bank nie wyt艂umaczy艂 Powodom ekonomicznych konsekwencji zawarcia umowy kredytu indeksowanego kursem CHF,
鉁 Bank nie poinformowa艂 Powod贸w o ryzyku kursowym zwi膮zanym z zawarciem tego rodzaju umowy kredytu,
鉁 po usuni臋ciu z umowy kredytu niedozwolonych postanowie艅 umownych umowy kredytu nie da si臋 utrzyma膰 w mocy, dlatego nale偶y orzec o jej niewa偶no艣ci.

Sprawa wp艂yn臋艂a do Sadu w lutym 2021 roku, co oznacza, 偶e w I instancji trwa艂a rok i 3 miesi膮ce. Na warunki S膮du Okr臋gowego w warszawie jest to ekspresowy wyrok.