UPADEK UMOWY KREDYTU CREDIT AGRICOLE BANK POLSKA S.A. (DAWNY LUKAS BANK S.A.) 馃敟 馃敟 馃敟

Udost臋pnij:
5/5 - (Ilo艣膰 ocen: 1)

Wyroki w tzw. sprawach frankowych w przeciwko Credit Agricole Bank Polska S.A. pojawiaj膮 si臋 rzadko (por贸wnuj膮c z innymi bankami), ale to tylko dlatego, 偶e ten bank mia艂 stosunkowo ma艂y portfel takich kredyt贸w. To nie znaczy jednak, 偶e takich proces贸w w polskich s膮dach nie ma.

W dniu 21 kwietnia 2023 roku S膮d Okr臋gowy w Warszawie, II Wydzia艂 Cywilny, SSO Barbara Pyz 鈥 K臋dzierska wyda艂a wyrok w sprawie naszych Klient贸w przeciwko Credit Agricole Bank Polska S.A. o sygn. akt II C 848/20, w kt贸rym:

鉁 ustali艂 niewa偶no艣膰 Umowy kredytu denominowanego z 2008 roku,
鉁 zas膮dzi艂 Powodom od Credit Agricole Bank Polska S.A. 215.369,08 PLN z odsetkami ustawowymi za czas op贸藕nienia liczonymi od dor臋czenia pozwu do dnia zap艂aty,
鉁 obci膮偶y艂 Credit Agricole Bank Polska S.A. kosztami procesu w ca艂o艣ci.

W pisemnym uzasadnieniu S膮d wskaza艂, 偶e 鈥瀞przeczno艣膰 tre艣ci takiej umowy wynika z art. 3531 k.c. i art. 69 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe, a w konsekwencji w 艣wietle art. 58 搂 1 k.c. umowa ta jest niewa偶na. Strony nie okre艣li艂y w umowie wzajemnych g艂贸wnych 艣wiadcze艅 stron, a taka sytuacja jest sprzeczna z natur膮 stosunku umowy, kt贸rej istot膮 jest uzgodnienie jej postanowie艅 przez strony (art. 3531 k.c.). Konstrukcja przyj臋ta przez bank we wzorcu umownym jedynie stwarza艂a pozory uzgodnienia z powodami istotnych warunk贸w umowy. Podkre艣li膰 przy tym nale偶y, 偶e nawet bank przy zawarciu umowy nie zna艂 jej dok艂adnych warunk贸w, a tym samym nie zna艂 jej tre艣ci. Bank nie posiada艂 bowiem 偶adnego sprecyzowanego mechanizmu ustalania mar偶y doliczanej do kursu bazowego. W umowie nie zosta艂y ponadto okre艣lone zasady sp艂aty kredytu. Umowa nie precyzowa艂a w jaki spos贸b bank b臋dzie ustala艂 kursy w tabelach, kt贸re mia艂y mie膰 zastosowanie do dokonywanych przez powod贸w sp艂at w walucie PLN. Kursy te w 艣wietle umowy mog艂y by膰 ustalane przez pozwanego w spos贸b dowolny鈥.

Spraw臋 prowadzi艂y adw. Karolina Pilawska i apl. adw. Emilia Tomanek.

#wyrokiwsprawachfrankowych #pzadwokaci #kredytdenominowany